Informacije

                                                                   INFORMACIJE
                                                 ŽUPANIJSKOG SUDA U BJELOVARU 

OPĆI PODACI:
Županijski sud u Bjelovaru
Josipa Jelačića 1
43000 BJELOVAR


telefoni Županijskog suda u Bjelovaru:

( +385 43) 274-111 – centrala,
( +385 43)274-101 – Ured predsjednika suda,
( +385 43)274-115 – glasnogovornica suda,
( +385 43)274-179 – sudska pisarnica i službenica za informiranje,
( +385 43)274-178 – kaznena pisarnica,
( +385 43)274-176 – centar za izvršavanje kazne zatvora,
( +385 43)274-114 – računovodstvo suda,
( +385 43)274-177-prijem i otpravak pošte,
( +385 43)274-102 – predsjednica Građanskog odjela
( +385 43)274-117 – predsjednik Kaznenog odjela,

telefax suda:
( +385 43)274-150 – ured predsjednika suda
( +385 43) 274-154 – suci istrage,


e-mail:
ured.predsjednika@zsbj. pravosudje.hr - Ured predsjednika
dajana.barberic@zsbj.pravosudje. hr – glasnogovornica suda
irena.vanja@zsbj.pravosudje. hr – službenica za informiranje.


                                            RADNO VIRJEME SUDA I PRIJEM STRANAKA


     Radno vrijeme suda je od 8-16 sati, a u razdoblju od 01. lipnja do 01. rujna od 7 do 15 sati.
     Dnevni odmor traje od 10,30 do 11 sati.
     Uredovno radno vrijeme za rad sa strankama u sudskoj pisarnici je od 9-13 sati, a u Uredu predsjednice suda od 9 do 12 sati, uz prethodnu najavu.
      Suci i sudski savjetnici primaju u pravilu samo pozvane stranke.

      Način obraćanja stranka sudu:
predstavke, pritužbe na rad, upiti i slično iz nadležnosti županijskog suda mogu se u pismenom obliku uputiti predsjednici županijskog suda, neposredno, poštom, telefaxom ili elektronskom poštom na adresu Ureda predsjednice.
     Podnesci moraju biti sastavljeni razumljivo i trebaju sadržavati sve što je potrebno da bi se po njima moglo postupati, a to je broj predmeta pod kojim se postupak vodi, podatke o strankama, te vlastoručni potpis pošiljatelja odnosno njegovog zastupnika.
     Obavještavanje stranaka o stanju predmeta:
Obavijesti o stanju predmeta mogu se dobiti neposredno u pisarnicama suda, te putem telefona.
     Obavijesti će se ograničiti na podatke o tome u kojem se stadiju postupak nalazi.
Pri davanju obavijesti zabranjeno je davati izjave o pravilnosti pojedinih sudskih radnji i naredaba, kao i o vjerojatnom ishodu postupka.
     Stranke, njihovi punomoćnike i druge ovlaštene osobe obavještava o stanju predmeta službenik sudske pisarnice, na osnovu podataka iz sustava eSpis. 

 

 

                                                          RAZGLEDAVANJE SPISA


      Stranke, njihovi punomoćnici i druge ovlaštene osobe, odnosno osobe koje imaju opravdani interes, ovlaštene su razgledati i tražiti prijepis ili presliku spisa, odnosno njihovih dijelova.
      Razgledavanje i prepisivanje spisa obavlja se u sudskoj pisarnici, pod nadzorom službenika sudske pisarnice.
      Ostalim osobama koje imaju opravdani interes, može se dopustiti razgledavanje i prepisivanje pojedinih spisa. Kad je postupak u tijeku dozvolu daje sudac pojedinac, odnosno predsjednik vijeća, a kad je postupak završen – predsjednica suda.
     Pristup određenim informacijama ograničen je pojedinim odredbama važećih zakona, Zakona o kaznenom postupku, Zakonom o sudovima za mladež, Zakonom o parničnom postupku, Obiteljskim zakonom i Zakonom o pravu na pristup informacijama, te Zakonom o medijima.

                                                                STALNI SUDSKI VJEŠTACI


     Zahtjev za imenovanje stalnim sudskim vještakom predaje se putem pošte ili neposredno u Uredu predsjednice suda.
     Uz zahtjev je potrebno dostaviti:
-životopis,
-domovnicu
-potvrdu nadležnog suda da podnositelj nije pod istragom ili da se protiv njega ne vodi kazneni postupak, odnosno da nije osuđen za kazneno djelo koje čini zapreku za prijem u državnu službu ( ne starije od 3 mjeseca)
-svjedodžbu odnosno diplomu kojima se dokazuje stručnost
-potvrdu o radnom slažu na poslovima u struci ( liječnicima specijalistima uvjerenje o položenom stručnom ispitu nakon provedenog specijalističkog staža)
-100 kn upravne pristojbe + 200 kuna za rješenje.

      Nakon uspješne obuke pri jednoj od udruga, a prije imenovanja potrebno je dostaviti
-uvjerenje o zdravstvenoj sposobnosti za obavljanje poslova sudskog vještaka izdano
od strane liječnika specijalista medicine rada
-policu osiguranja od odgovornosti za obavljanje poslova stalnog sudskog vještaka, sklopljenu sa osiguravajućim društvom po vlastitom izboru ( osiguranja svota najmanje 200.000,00 kuna)
     Prije odlučivanja o zahtjevu kandidat se upućuje na stručnu obuku koja ne može trajati duže od 1 godine i to:
Hrvatskoj strukovnoj udruzi eksperata i sudskih vještaka u Zagrebu, Ilica 24/1,
Hrvatskom društvu sudskih vještaka, Frane Petrića 5, Zagreb.
Imenovani vještak daje prisegu pred predsjednicom suda.
Imenovani vještak se unosi u Popis stalnih sudskih vještaka, tj. pravnih osoba za obavljanje poslova vještačenja pri Ministarstvu pravosuđa.

                                                             STALNI SUDSKI TUMAČI

    
Zahtjev za imenovanje stalnim sudskim tumačem predaje se putem pošte ili neposredno u Uredu predsjednice suda.
     Uz zahtjev je potrebno dostaviti:
-životopis,
-domovnicu
-potvrdu nadležnog suda da podnositelj nije pod istragom ili da se protiv njega ne vodi kazneni postupak, odnosno da nije osuđen za kazneno djelo koje č8ini zapreku za prijem u državnu službu ( ne starije od 3 mjeseca)
-potvrda o znanju jezika, koje se dokazuje diplomom sveučilišnog diplomskog studija za dotični jezik ili svjedodžbom priznatog ispita o znanju jezika ( razina C2 prema Europskom referentnom okviru) za koje kandidat traži imenovanje.

-100 kn upravne pristojbe + 200 kuna za rješenje.

     Prije odlučivanja o zahtjevu predsjednica suda uputit će kandidata na stručnu obuku u jednu od strukovnih udruga stalnih sudskih tumača, koja može trajati najdulje 2 mjeseca.
     Prije odlučivanja predsjednica suda uputit će kandidata na provjeru znanja o ustrojstvu sudbene vlasti i ustrojstvu uprave, te poznavanju pravnog nazivlja, čemu ne podliježe kandidat koji je diplomirani pravnik, kao ni osoba koja je već imenovana za stalnog sudskog tumača za neki drugi jezik.
     Provjera znanja kandidata izvršiti će se pred Povjerenstvom Županijskog suda u Bjelovaru, a za što se plaća naknada u iznosu od 1.955,00 kuna.
     Imenovani tumač daje prisegu pred predsjednicom suda.
     Imenovani tumač se unosi u Popis stalnih sudskih tumača pri Ministarstvu pravosuđa.


                           USTROJSTVENE JEDINICE ŽUPANIJSKOG SUDA U BJELOVARU
                                                I INFORMACIJE KOJIMA RASPOLAŽU

     Ured predsjednice suda

-ustrojavanje unutarnjeg poslovanja u sudu
-skrb o pravodobnom i urednom obavljanju poslova u sudu,
-poslovi pozivanje i raspoređivanja sudaca porotnika,
-poslovi u svezi sa stalnim sudskim tumačima, vještacima i procjeniteljima,
-postupanje po zahtjevu za zaštitu prava na suđenje u razumnom roku,
-poslovi međunarodne pravne pomoći,
-statistički podaci i izvješća o radu suda, sudaca i sudskih savjetnika,
-poslovi vezani za naplatu sudskih pristojbi,
podaci o nekretninama suda.


     Sudska pisarnica
-obavljanje uredskih poslova u sudu,
-raspored obavljanja poslova administrativnih referenata – sudskih zapisničara, upisničara i službenika u prijemno-otpravnoj pisarnici,
-stanje sudskih predmeta na osnovu podataka iz eSpisa,

     Računovodstvo suda
-propisi o financijsko-materijalnom poslovanju
-financijsko i materijalno poslovanje suda,
-godišnji popis imovine,
-evidencija o plaćama zaposlenih,

      Način čuvanja i pohrane informacija
-arhiva Županijskog suda u Bjelovaru, u skladu sa zakonom o arhivskom gradivu i arhivima, Pravilnikom o zaštiti i obradi arhivskog gradiva Županijskog suda u Bjelovaru te Sudskom poslovniku.

                                                                                                                    PREDSJEDNIK SUDA

                                                                                                                     GORAN MILAKOVIĆ